maanantai 24. syyskuuta 2012

Minun crepes


Täältä löysin ohjeen, jota voisin soveltaa oman crepesin tekoon. Kun on noita rajoitteita eikä voi käyttää kaikkia hyviä raaka-aineita hyödykseen, niin ajattelinpa sitten kokeilla tällaisella koostumuksella:
- 2 kananmunaa
- kaurahiutaleita vajaa 1 dl (minulla ei ollut muita, kuin annospussissa vadelmapikapuurohiutaleita. elikkä yhden pussin sisällön laitoin :)
- mantelijauhoja 1/4 dl


Kaikki aineet blenderiin ja siitä pannulle. Löysin kaapista melkein käyttämättömän pienen paistinpannun, joka oli juuri sopiva tuolle crepes-annokselle eli yksi ruokaisa crepes tuli.


Kaapissa olleen vanhan kotimaisen hunajapurkin olin saanut tuhottua ja sen tilalle ostin juoksevaa akaasia-hunajaa. Ei ole tosin suomalaista hunajaa, hyi minua! Sitä pursottelin crepesin päälle ja sitten vielä banskulohkoja.


Olen ollut tuhoamassa liikoja lomapäiviä torstaista lähtien ja tämä olikin torstain siivouspäivän päiväkahvieväs. Hyvällä omalla tunnolla kahvin ja crepesin kanssa nautiskelun täydensi Sofi Oksasen uusin kirja, Kun kyyhkyset katosivat.


Pikapuurokaurapaketin takana oli evästystä kauran ravintosisällöstä ja sen vaikutuksista terveyteen. Näitä crepesejä pitääkin ruveta tekemään, jotta saisin omia kolesteroliarvoja alemmaksi. Terveystarkastuksen tulokset kertovat, että minun kok.kol 6,4 ja LDL kol. on 4,5, jotka ovat koholla.

1 kommentti:

ritva kirjoitti...

Ompa mielen kiitoinen plätty:)