sunnuntai 12. syyskuuta 2010

Maantietoa

 

Kuva täältä.

Minun ei ole tarvinnut koskaan opetella maantiedon tunnilla USA:n osavaltioita eikä minun ole koskaan tarvinnut kerätä kasveja koulun biologiantunnille. Kun maailma on pienentynyt ja välimatkojen merkitys vähentynyt internetin & matkustelun johdosta, olen törmännyt tähänkin puutteeseen elämässäni. Jo aikaisemmin olen säännöllisesti lukenut muutamaa blogia, joita kirjoitetaan USA:ssa. Ja nyt juniorin serkku läksi vaihtariksi USA:n Pennsylvaniaan vuodeksi. Hän pitää On my Way-blogia vaihtarivuodestaan, jota innolla ja mielenkiinnolla seuraan. Jo ensimmäisinä kouluviikkoina hänen piti opetella uudessa maassa & koulussa osavaltiot ulkoa. Hänen facebook-profiilissaan joku antoi linkin osavaltioiden opetteluun. Olen pelannut muutaman kerran tätä muistipeliä osavaltioilla. Toivottavasti vuoden päästä osaan laittaa suuremman osan osavaltioista oikeille paikoilleen.


2 kommenttia:

Perheenäiti kirjoitti...

Olipa hauska linkki. Sain tulokseksi 22 %. Täytyy harjoitella vielä jokunen kerta...

Punatulkku kirjoitti...

Eikö olekin ;)) Minun pitää kanssa harjoitella mieli oppia, muistaa, johdatella....