sunnuntai 28. kesäkuuta 2009

Yöpöytämeemi



Viipaleita blogin Satu pyysi yöpöytämeemissä kuvaamaan yöpöydän ja kirjoittamaan jotain sen sisällöstä. Minun makkarissani on junnun tekemä pienempi yöpöytä, jolla keikkuu ainakin kaksikymmentä vuotta vanha kelloradio, jonka laitan uskollisesti herättämään minut työaamuina. Yleensä herään ennen radion päälle menoa. En muuten edes tiedä, mikä kanava minut herättää. Se johtuu siitä, että minulla ei ole tapana jäädä hengailemaan sänkyyn herätyksen jälkeen, vaan laitan heti radion kiinni ja nousen sängystä. Kellosta on hyvä katsoa myös neitiaika öisin. Alemmalle hyllylle näyttää jääneen kuumemittari edellisen sairastelun jäljiltä ja muutama Juha Vuoris-kirjanmerkki. Alemmilla hyllyillä on yleensä ilta-/yölukemiskirja.
Toisen isomman hyllyn päällä on isompaa luettavaa, kuinkas muuten! Vasemmassa kasassa on kesken oleva Nigtwish-kirja ja sen alla Lentopalloliiton 60-vuotisjuhlajulkaisu, jonka olen jo lukenut. Sitten seuraavassa kasassa on Tieturva I- ja II-kurssiaineistot sekä luettava opinnäytetyö. Ykköskurssin aineisto on hanskassa, mutta kakksokurssin aineisto ja opinnäytetyö odottavat lukijaansa. Isoon kansioon olen kerännyt Case Nokia-aineistoa, joka odottaa myös vuoroaan. Oikealla on kasa Anna-lehtiä ja Karjalainen, jotka olen loman johdosta jo lukenut. Kasa pitäisi kiikuttaa lehtien keräyspisteeseen. Yleensä minulla on muutaman viikon Annat odottamassa lukuvuoroaan, mutta nyt kesäloma on pelastanut monta lukematonta lehteä ja kirjaa.


Ei kommentteja: