lauantai 25. helmikuuta 2012

Nyt, aina


Talvi
En hallinnut elämää, Elämä hallitsi minua.
Tämä on silti hyvä elämä. Sehän on ollut
minun elämäni. Kaikesta katumuksesta on tullut
viisautta.
Uskoisin.
 
Syksy
Huomasin sittenkin uudet mahdollisuudet.
Tämä on tätä elettävää elämää. vielä on
paljon tehtävää ja tehtävissä. Nyt osaan tehdä
viisaammin ja paremmin
Toivoisin.

Kesä
Olen vihdoinkin tutustunut itseeni.
Nyt tahdon vielä ystävystyä.
Tämä on todella kiinnostava elämä.
Olen löytämässä liian aikaisen ja liian myöhäisen
välisen polun.
Luulisin.

Kevät
Lapsuudesta syntyi aikuisuus, luottamuksesta
rakkaus, menneisyydestä nykyisyys.
Tämä on arvokas elämä. Rakennan siltaa,
jolla itse kävelen, ja minun on hyvä olla
siinä missä olen.
Sanoisin.

Hilkka Olkinuora: Nyt, aina
Pieni katumusoppi

2 kommenttia:

A kirjoitti...

Ihan hyviä aforismeja tai aforistisia runoja tuolla Hilkalla;D

Mukavaa viikonloppua; Punatulkku.<3

Punatulkku kirjoitti...

Kiitos :)
Niin, Hilkan kirjoitus on sellaista mukavaa "aforistista runoutta" muutenkin. Pitää aina ihan makustella sanoja, lauseita, kappaleita kokonaisuuksina.