lauantai 15. lokakuuta 2011

Saksa - Itävalta

Viime viikon keskiviikkona (5.10.) lähdettiin työkaverin kanssa kukonlaulun aikaan junalla kohti Tikkurilaa ja sieltä linja-autolla lentokentälle. Lentokentällä suomalaiset isännät olivat meitä vastassa. Tavattiin matkakumppanit ympäri Suomea lentokentän VIP-tiloissa pienen välipalan ja esittelyn merkeissä.  VIPistä päästiin suoraan koneeseen kohti Muncheniä. Kentältä matka jatkui linja-autolla Itävallan puolelle kohti Attarsee kylää ja Hotelli Irmgardia. Tässä pienessä keskellä maanviljelyä sijaitsevassa vuoristohotellissa vietimme kaksi yötä. Illalla nälkäisinä kävimme nauttimassa myöhäisen päivällisen. Ruokailun jälkeen alkoi jo silmä luppasta ja paikallinen isäntä ja emäntä toivatkin meidät hotellille nukkumaan.

Seuraava päivä alkoi aurinkoisena ja suuntasimme matkan kohti tehtaita, joissa meille pidettiin esittelyt vesijohtoventtiilien ja muiden osien valmistuksesta. Tehtaat sijaitsivat Vöcklabruckissa.

Matkalla meille esiteltiin myös Gmundenin kuntaa, joka on kuuluisa keramiikasta, Schloss Ort-linnasta ja suolatuotannosta.

Kävimme oppaan johdolla linnassa ja teimme pienen opastetun kierroksen kaupungilla.

Torstai-iltana meillä oli ohjelmassa ruotsalaisen ryhmän kanssa ruokailua, feikki-keilailua, tikan heittoa ja hieman tankotanssia.
Perjantain virallisen ohjelman jälkeen siirryimme Salzburgiin vesisteisessa kelissä. Ohjelmassa meillä oli Mozartin kuula tehtaanmyymälässä ja Outletissä ostoksilla käyntiä. Mukaan tarttui kuugeleita kilon verran, juniorille huppari, T-paita ja reppu ja itselleni juoksutrikoot, -paita ja -sukat. Iltapäivällä lounaan jälkeen tsekattiin tuomiokirkko ja salzburgin linna. Illalla kuunneltiin Mozart Wohnhausissa konsertti (piano ja viulu), jonka jälkeen vuorossa oli myöhäinen päivällinen. Myöhäisilta ja aamuyö sujuikin sitten rennommissa tunnelmissa Irkkupubissa verkostoituen ja maailmaa parantaen.

Lauantaina bussimatka Munchenin lentokentälle, josta lento Helsinkiin. Helsingissä yöpyminen hotellissa ja sunnuntaiaamupäivällä junamatka takaisin kotiin. Reissu oli mukava ja antoisa. Kivat muistot siivittävät arkea taas monta askelta eteenpäin.

ritva kirjoitti...

Voi kun ihania matkakuvia,varmaan oli paljon nähtävää,nyt niitä voi jokkunaikaa muistella,ja hyvä kun matka onnistui hyvin.Hyvää viikonloppua<3

A kirjoitti...

Olipa sinulla, Punatulkku, antoisa työmatka.:D

Katsoin kuvat, olivat ihania, mutta niistä vesiasioista en jaksanut innostua<3

Kiitos tästä postauksesta, ja mukavaa viikonlopua sinulle, Anne<3

Punatulkku kirjoitti...

Kiitos Ritva ja Aili-mummo kommenteista.
Ritva: Nuo reissut ovat kyllä kivoja arjen katkaisijoita ja totta kai matkaa, uusia ystäviä ja paikkoja muistellaan talven pitkinä iltoina.
Aili-mummo: Vai ei venttiilit ja palopostit kiinnosta :))) Mutta onneksi niiden lisäksi voitiin nauttia uusista elämyksistä kuten musiikista, maisemista ja hyvästä ruuasta ja juomasta. Niistä en muistanut hehkuttaakaan tuossa postauksessa.
Mukavaa vikonloppua Tikkalaan :))