tiistai 26. helmikuuta 2008

Merkattu


Tällainen tatuointi löytyy oikean lapaluuni päältä. Kuusi vuotta sitten sain joululahjaksi lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Kävin liikkeessä monta kertaa ja mietin tarkkaan, minkä tatuoinnin haluan ja minne. Viimein päätin, että kuva voisi liittyä veteen, koska olen aina tykännyt vedestä. Olen tykännyt uimisesta, enkä koskaan ole pelännyt vettä. Delfiini on leikkisä, oppivainen vesieläin, joten päädyin delfiiniin. Sitten toisena kysymyksenä mietin, että mihin tatuoinnin ottaisin? Minusta olisi kuitenkin kiva, että kuva olisi näkyvissä, jos itse niin haluan. Mutta kuvan saa myös vaatteiden alle piiloon, jos on sellainen tilanne, että ei ole soveliasta esitellä tatuointia. Tähän mennessä en ole joutunut katumaan tatuointiani. Muutamassa kahvipöytäkeskustelussa, jossa on arvosteltu tatuointeja, olen todennut että minulla sellainen on ja keskustelu jatkuu ehkä vähän erilaisissa merkeissä. Pari vuotta sitten keskustelin vähän minua vanhemman naisen kanssa saunassa hänen ottamastaan tatuoinnista. Hän kertoi, että oli ottanut tatuoinnin tsunamin jälkeen ihan sen takia, että tällaisessa tilanteessa hänestä löytyisi joku tunniste (merkki), jolla hänen henkilöllisyytensä varmistuisi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuo on kaunis tatuointi. Ei lainkaan sellainen sinisen mustan tumma "möykky", joiksi tatuoinnit tavallisesti miellän. Minkä kokoinen delfiinisi on?

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos kommentista! Minä olen ollut tyytyväinen tatuointiin ja väri antaa sille ilmettä. Tatuointi on n. 5 cm x 5 cm kokoinen.